Trump Media and Technology Group grundades för tre år sedan med en huvudsaklig verksamhet: Truth Social, expresidentens egen utmanare till Twitter.
Som social plattform har det hela blivit en fenomenal flopp. Antalet dagliga användare räknas som högst till en bit över 100 000 (Facebook har över 2 miljarder). Företagets intäkter motsvarar vad en mindre rörfirma omsätter.
På Nasdaq-börsen är aktien ändå en raket. Rakt upp.
Rakt ner också, för den delen.
Vid många men inte alla tidpunkter går kursrörelserna att knyta till händelser i presidentvalskampanjen. Och värderingen, som ofta överstiger de medelstora bolagen på Stockholmsbörsen, blir bara begriplig om man räknar in Donald Trumps personliga och politiska framtidsutsikter.
Att köpa aktien är helt enkelt att investera i presidentkandidaten.
Den underliggande finansiella logiken är, milt uttryckt, svag. Med lite fantasi går det kanske att föreställa sig olika sätt som företaget kan dra in pengar på om Trump vinner valet. Men det är inte så att det finns en prydlig affärsplan här.
Därför betraktas aktien främst som ett rent vadslagningsinstrument, med odds som följer stämningarna kring valet. Under sensommaren och höstens inledning blåste vindarna snålt i ansiktet på Donald Trump. Kamala Harris gick framåt. Och under tiden tappade Trump Media nästan tre fjärdedelar av sitt börsvärde.
Vad som hänt den senaste månaden är att den trenden har vänt. Tidigare i veckan nådde bolaget åter de höga värderingar som gällde när Joe Biden mumlade iväg i den första debatten. Därefter har aktien rasat brant igen.
Säger det något om valet nästa vecka? Förmodligen inte något som alla inte redan vet.
Det går bra för Trump. Utgången förblir ändå osäker.
Läs mer: Följ direktrapporteringen om USA-valet