Tidigt på lördagsmorgonen hade Netflix svenska Facebook sida nästan 1 500 arga kommentarer från tittare som missade den hajpade boxningsmatchen på grund av det tekniska haveriet.
”Fett irriterande att man blir utkastat hela tiden på grund av att ni har så hårt tryck. Ska man ha en sån stor grej värden över live så får ni faktiskt se till att sändningen funkar”, skriver en tittare.
En annan ryter:
”Katastrof! Har varit kund i många år men nu har ni fått era chanser, det här va droppen! Nu säger jag upp abonnemanget och hoppas att många fler gör, det här måste svida för er. Ni hade ett uppdrag, ETT uppdrag till denna fight och det var att säkra kapacitet så alla kan se matchen”.
Antalet inrapporterade störningar hos Netflix i Sverige sköt i höjden strax före klockan 05 i morse, bara några minuter innan boxningsmatchen skulle starta.
”Tack Netflix! Suttit och väntat till 6 på morgonen för att få se en snurrande jävla röd ring. Jag hoppas verkligen att vi är tillräckligt många som säger upp er tjänst för att den ansvarige för era servrar får sparken”, skriver en arg tittare.
Även från andra delar av världen rapporteras stora problem med Netflix tjänst.
Enligt nyhetsbyrån AP och branschtidningen Variety har Netflix inte velat kommentera de tekniska problemen eller orsaken till dem.
Flera vill nu ha kompensation från strömningsjätten:
”Ser ju gärna att Netflix ganska snart kommer med en förklaring och nån form av kompensation för detta. Känns ju som man kastat bort bra mycket tid på egentligen ingenting!”, tycker en person.
Matchen mellan influeraren Jake Paul och den forne boxningsvärldsmästaren Mike Tyson direktsändes från Arlington i Texas och är en del av en ny strategi från Netflix sida att satsa mer på liveevent. Senare i vinter direktsänder strömningsjätten amerikansk fotboll från NFL och wrestling.
Läs mer:
Johan Esk: Till slut kändes ”matchen” som en uppgjord freakshow
Paul vinner fighten mot Tyson: ”En ära att få går en match mot dig”